Přínos badatelsky orientovaného vyučování (BOV) pro environmentální výchovu: Případová studie implementace BOV do výuky na ZŠ
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Stažení
Metriky
Podrobnosti článku
Reference
CZESANÁ, V., MATOUŠKOVÁ, Z., HAVLÍČKOVÁ, V., ŠÍMOVÁ, Z., KOFROŇOVÁ, O., LAPÁČEK, M., BRAŇKA, J. & ŽÁČKOVÁ, H. Ročenka konkurenceschopnosti České republiky 2007 – 2008. Analýza. Část – kvalita lidských zdrojů. Národní observatoř zaměstnání a vzdělání NVF, Centrum výzkumu konkurenceschopnosti české ekonomiky, Praha. 111 s., 2009.
EASTWELL, P. Inquiry learning: Elements of confusion and frustration. The American biology teacher, 71 (5), 263–264, 2009.
EDELSON, D. C., GORDIN, D. N. &PEA, R. D. Addressing the Challenges of Inquiry-Based Learning through technology and curriculum design. Journal of the Learning Sciences, 10 (3–4), 391–450, 1999.
European Commission. Science Education NOW: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe. Luxembourg: Office for Officiel Publications of the European Communities 2007, ISBN 978 - 92 - 79 - 05659 - 8.
Forbes, C.T., Cory, T., Zint, M. Elementary teachers' beliefs about, perceived competencies for, and reported use of scientific inquiry to promote student learning about and for the environment. Journal of Environmental Education 42(1), 30 - 42, 2011.
HAMMOND, M., REYNOLDS, L., INGRAM, J.How and why do student teachers use ICT. Journal of Computer assisted learning 27(3), 191 – 203, 2011.
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Příručka pro učitele a studenty učitelství., Brno: Paido. 1999.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANOUŠKOVÁ, S. Environmentální výchova v RVP ZV. Metodický portál: Články [online] [cit. 2011- 12-04]. 2005 Dostupné na WWW:. ISSN 1802-4785.
JANOUŠKOVÁ, S., NOVÁK, J. & MARŠÁK, J. Trendy ve výuce přírodovědných oborů z evropského pohledu. Acta Facultatis Paedagiogicae Universitatis Trnaviensis, Ser. D, Supplementum 2(12): 129-132, 2008 [online] [cit. 2011-12-04]. Dostupné na WWW: http://pdfweb.truni.sk/katchem/ZBORNIK_2008/Janouskova_Novak_Marsak.pdf
MICHAELS, S., SHOUSE, A. W. & SCHWEINGRUBER, H. A.: Ready, Set, Science! Putting research to work in K-8 science classrooms. National Research Council. National Academic Press. Washington D.C. 220 s. 2008 [on line] [cit. 2011-12-04] Dostupné na WWW: http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=11882
OSBORNE, J.; DILLON, J. Science Education in Europe: Critical reflections. 2008. [on line] [cit. 2011-10-09]. Dostupné na WWW: http://www.nuffieldfoundation.org/science-educationeurope
Papáček, M. Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice. In: PAPÁČEK, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi, 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010, Jihočeská univerzita, České Budějovice, 2010, 145 - 162. ISBN 978-80-7394-210-6.
REHÁKOVÁ, J. Strom: Funkce v krajině a význam pro člověka. Diplomová práce. Manuskript. Č. Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, 2011.
Stuchlíková, I. O badatelsky orientovaném vyučování. In: PAPÁČEK, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi, 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010, Jihočeská univerzita, České Budějovice, 2010, 129 - 135. ISBN 978-80-7394-210-6.
YE, Z.N., BARKER, S., ROWELL, P., REYES, P., ZHOU, J.Z., JENKINS, F., WANG, M., FUENTES, E.L. Globalization of science inquiry and education for sustainable development. MBE 2008: Asia - Pacific conference on mind brain and education, 108 - 112, 2008.