Environmentální komunikace v reálných sociálních interakcích: Aplikace obecných modelů komunikační transmise

Obsah hlavního článku

Radek Trnka

Abstrakt

I přes to, že je v dnešní době řada informací o životním prostředí komunikována pomocí sdělovacích prostředků a internetu, při praktickém předávání informací o pro-environmentálních způsobech chování hraje stále významnou roli i osobní interakce. Tato studie si klade za cíl představit čtyři rozdílné obecné modely komunikace a tyto modely dále analyzovat vzhledem k jejich vhodnosti pro environmentální výchovu a vzdělávání. Postupně jsou stručně představeny a diskutovány tyto komunikační modely: Bühlerův model komunikace, model Chartranda a Bargha, Brunswikův model čoček a Kennyho obecný interakční model.

Metriky

Metriky se nahrávají ...

Podrobnosti článku

Jak citovat
Trnka, R. (2012). Environmentální komunikace v reálných sociálních interakcích: Aplikace obecných modelů komunikační transmise. Envigogika, 7(3). https://doi.org/10.14712/18023061.79
Sekce
Recenzované články
Biografie autora

Radek Trnka

Ing. Radek Trnka, Ph.D.

profesní zaměření: komunikace, sociální interakce, emoční komunikace Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií Pražská vysoká škola psychosociálních studií

Reference

BARGH, J. A.; CHARTRAND, T. L. The unbearable automaticity of being. American Psychologist, 1999, 54, 462−479.

BLAŽEK, V.; TRNKA, R. (Eds.). Lidský obličej: Vnímání tváře z pohledu kognitivních, behaviorálních a sociálních věd. Praha: Karolinum, 2009.

BUCK, R. Nonverbal receiving ability. In J. WIEMANN; R. HARRISON (Eds.), Nonverbal interaction. Beverly Hills: Sage Publications, 1983, 209−242.

BÜHLER, K. Sprachtheorie. Jena: Fisher, 1934.

CHARTRAND, T. L.; BARGH, J. A. The chameleon effect: The perception-behavior link and social interaction. Journal of Personality and Social Psychology, 1999, 76, 893−910.

HESS, U.; BANSE, R.; KAPPAS, A. The intensity of facial expression is determined by underlying affective state and social situation. Journal of Personality and Social Psychology, 1995, 69, 280−288.

KAPPAS, A. The fascination with faces: Are they windows to our soul? Journal of Nonverbal Behavior, 1997, 21, 157−161.

KENNY, D. A.; NASBY, W. Splitting the reciprocity correlation. Journal of Personality and Social Psychology, 1980, 38, 249−256.

NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999.

VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.

WARNER, R. M.; KENNY, D. A.; STOTO, M. A new round robin analysis of variance for social interaction data. Journal of Personality and Social Psychology, 1979, 38, 1742−1757.

ŠMÍD, M. Česká média 1995−2005 − léta technického pokroku a zrání. In J. JIRÁK a kol. (Eds.), 10 let v českých médiích. Praha: Portál, 2005, 23−31.

Podobné články

Můžete také začít rozšířené hledání podobnosti pro tento článek.