Participants in a specialization course for coordinators of environmental education: expectations, evaluation and initial benefits
Main Article Content
Abstract
Metrics
Article Details
The publication of the journal is carried out in accordance with Czech law, in particular the Press Act No. 46/2000 Coll., the Copyright Act No. 121/2000 Coll., and the laws of the European Union. In accordance with the relevant provisions of Act No. 121/2000 Coll., the Copyright Act, as amended, the rights to published texts are always held by their author. The journal has only the right to use the text in the sense of its distribution through its printed and electronic form, in accordance with the provisions of Article 12(4)(b) of the Copyright Act.
References
CORBIN, Juliet; STRAUSS, Anselm. Basics of Qualitative Research. 3e. Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks: Sage, 2008.
GLASSER, Barney B. Doing Grounded Theory: Issues and Discussions. Mill Valley: Sociology Press, 1998.
HORKÁ, Hana. Aktivní formy výuky při přípravě budoucích učitelů 1. st. ZŠ na ekologickou výchovu. In DLOUHÁ, Jana. Inovace vysokoškolské výuky v environmentálních oborech. Praha: Univerzita Karlova, 2002. S. 89-98.
HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů. In DLOUHÁ, Jana; DLOUHÝ, Jiří. Co znamená udržitelnost pro univerzity? Praha: Univerzita Karlova, 2005. S. 80-89.
HORKÁ, Hana. Standard pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. In LIŠKOVÁ, Eva. Minimální všeobecný základ znalostí a dovedností studentů učitelství o životním prostředí, udržitelném rozvoji a environmentální výchově. Praha: Univerzita Karlova, 2003. S. 4-6.
HORKÁ, Hana; KULICH, Jiří; LIŠKOVÁ, Eva; MÁCHAL, Aleš. Ekologické/environmentální minimum pro studenty oboru učitelství (návrh k diskusi). In LIŠKOVÁ, Eva. Minimální všeobecný základ znalostí a dovedností studentů učitelství o životním prostředí, udržitelném rozvoji a environmentální výchově. Praha: Univerzita Karlova, 2003. S. 9-13.
JOHNSON, David W.; JOHNSON, Frank P. Joining Together. Group Theory and Group Skills. Boston: Pearson, 2006. 650 s.
MÁLKOVÁ, Jitka. Zavádění tématu udržitelného rozvoje na katedře biologie PdF UHK (proč, jak, příklady, úskalí, plány). In DLOUHÁ, Jana; DLOUHÝ, Jiří. Co znamená udržitelnost pro univerzity? Praha: Univerzita Karlova, 2005. S. 101-108.
MOSELY, Christine; REINKE, Kay. The Effect of Teaching in an Outdoor Environmental Education Program on Elementary Pre-service Teachers’ Environmental Education Self-Efficacy and Outcome Expectancy. In SIMMONS, Bora. Preparing Effective Environmental Educators. Washington: NAAEE, 2005. P. 35-58.
Guidelines for the Preparation and Professional Development of Environmental Educators. Washington: NAAEE, 2004.
PATTON, M. Q. Qualitative Research and Evaluation Methods. Thousand Oaks: Sage, 2002. 700 s.
WINTHER, Austin A. Research Related to Staff Development in Environmental Education. . In SIMMONS, Bora. Preparing Effective Environmental Educators. Washington: NAAEE, 2005. P. 59-72.